Hop til hovedindholdet

2765 Smørum

Kammertrioen

Arrangementsbeskrivelse

Merete Westergaard er uddannet i Kbh. hos Esther Vagning. Senere studier i Paris på Ecole Marguerite Long og i Rom (Canta Cecilia Accademia). Hun debuterede som 16-årig og har koncerteret i ind- og udland, både som solist og kammermusiker. Merete var professor i hørelære ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og rektor samme sted i en 3-årig periode.
Ulrikke Høst-Madsen har studeret hos Asger Lund Christiansen og William Pleeth (London). Har turneret i ind- og udland som kammermusiker og solist samt optrådt i radio og TV. Hun er medlem af Københavns Kammersolister og spillede i en årrække i Collegium Musicum. Ulrikke har indspillet 5 cd’er.
Søren Birkelund er uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med videregående studier i Berlin. Han blev ansat som soloklarinettist i DR’s Underholdningsorkester i 1966. Samme år stiftede han sammen med Peter Bastian og Bjørn Carl Nielsen Den Danske Blæserkvintet, som har tourneret i ind- og udland samt indspillet adskillige cd’er. Søren Birkelund var ansat som soloklarinettist i Det Kgl. Kapel fra 1983 til 2005, hvor han også var formand i en 7-årig periode.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >