Hop til hovedindholdet

Niels Aamand Pedersen, horn
Christian Tscherning Larsen, basun
Peder Elias Strandjord, tuba

Københavns Messingkvintet er et nyt ensemble, som blev stiftet i sæsonen 2019/2020. De fem medlemmer brænder alle for at spille kammermusik og messingkvintet på højeste niveau og har en klar ambition om at samarbejde med komponister i ind- og udland for at skabe nye værker inden for mediet. Københavns Messingkvintet deltog i DR P2 Kammermusikkonkurrence 2020, hvor de vandt 2. pris i den samlede konkurrence og specialpris for bedste udførelse af et nyere dansk værk.Ved koncerten kan vi forvente at høre et blandet repertoire med musik af Carl Nielsen, Rued Langgaard, Vagn Holmboe, måske med et eller to lidt nyere værker, satser fra værker af internationale komponister med lidt virtuositet i sig, og muligvis nogle satser af Rameu eller Susato. Københavns Messingkvintet indfletter sædvanligvis også nogle smukke, danske sange i programmet.Læs om musikerne på deres hjemmeside, menupunkt Musikere.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >